Bostancı: Biz ülkemizin geleceğini taşıyoruz

  • Yazının Tarihi: 8 Şubat 2017
  • Bu Yazıyı Sosyal Medyada Paylaş:
  • Googleda Paylaş
  • Twitterda Paylaş
  • Facebookta Paylaş

 

Bostancı: Biz ülkemizin geleceğini taşıyoruz

İzmir Otobüsçüler ve Umum Servis Araçları İşletmecileri Esnaf Odası Başkanı Hasan Basri Bostancı, velilerin öğrenci servis araçları konusunda mağdur olmaması için çalıştıklarını söyledi.

bostanci-biz-ulkemizin-gelecegini-tasiyoruz

TRT Kent Radyo İzmir’de konuşan İzmir Otobüsçüler ve Umum Servis Araçları İşletmecileri Esnaf Odası Başkanı Hasan Basri Bostancı, okulların açılması nedeniyle öğrenci velilerinin servis aracı seçerken nelere dikkat etmeleri gerektiğini anlattı.

Dün başlayan 2016-2017 eğitim-öğretim döneminin ikinci yarısında da çocuklarımızı güvenle evden okula, okuldan eve ulaştırdıklarını belirten Hasan Basri Bostancı, ”Biz Türkiye’nin geleceğini taşıyoruz. Her zaman kaliteyi bir tık yukarıya taşımak için elimizden geleni yapıyoruz. Esnafımızın ekmeğini bir dilim fazlalaştırmak hedefindeyiz.

Yeni dönemde de duyarlı bütün öğrenci velilerinin esnafımıza destek olması lazım. Özellikle taşıma işini yapan aracın kime ait olduğuna, S plaka olup olmadığına, aracın arkasında okul taşıtı yazısı ve dur lambasının olup olmadığına dikkat etsinler. Taşımacılık hizmetini kimden alıyorlarsa ücreti ona versinler. Araya aracıları sokmamalarını öneriyorum. Maalesef bazı yerlerde ihale olmamasına rağmen kapalı kapılar ardında ihaleler yapılıyor. Bu da ister istemez kafalarda soru işareti yaratıyor. Bu nedenle hizmeti kimden alıyorlarsa servis ücretini ona ödesinler. Biz öğrenci velilerinin mağdur olmasını istemiyoruz” diye konuştu

Sektörün sorunları Meclis’te

İzmir Otobüsçüler ve Umum Servis Araçları İşletmecileri Esnaf Odası Başkanı, Türkiye Şoförler ve Otomobilciler Federasyonu’nun danışmanı, Türkiye Karayolu Yolcu Taşıma Meclisi’ndeki tek oda başkanı olan Hasan Basri Bostancı, TBMM’de gerçekleştirilen TOBB Türkiye Karayolu Yolcu Taşımacılığı Meclisi toplantısında meslektaşlarının sorunlarını anlattı.

22 yaş ve lise mezunu

Servis taşımacılığında yaşadıkları en büyük sıkıntının okul servis araçlarındaki rehber personellerine 22 yaş ve lise mezunu olma zorunluluğu getirilmesi olduğunu söyleyen Bostancı, ”Bu sorunu meclis toplantısında da dile getirdik. Çünkü Türkiye Cumhuriyeti vatandaşı olan ve ilkokul mezunu olan bir şahsın milletvekili olabildiğini ve Türkiye’nin kaderine etki edecek şekilde oy kullanabildiğini söyledik. Aynı zamanda yaş olayında da her ne kadar seçilme olmasa da 18 yaşındaki bir gencin seçme hakkı olduğunu ve Türkiye’nin kaderini etkileyecek şekilde oy kullandığını anlattık” diye konuştu.

12 yaş sınırı Türkiye için lüks

Türkiye’de TSE standartlarında fenni muayene istasyonundan geçen araçlarda 12 yaş sınırının aranmaması gerektiğini belirten Bostancı, ”Gelişmiş hiçbir ülkede bu şart aranmıyor. Dolayısıyla Türkiye’de gerekli araç kontrolü yapıldığı için ve ülkemiz gelişmiş bir ülke ise yaş şartı kaldırılmalı veya makul düzeye getirilmeli. Türkiye için 12 yaş sınırı çok lüks ve esnafı mağdur ediyor. 2 yıl önce çıkan şoförlerde 26 yaş sınırı da esnafı mağdur eden konular arasında yer alıyor. 21 yaşında bir arkadaşımız bu yasa çıkmadan önce araç aldı. En az 5 yıllık borçlandı. Aldıktan bir yıl sonra bu yaş uygulaması geldiği için de zorluklar yaşadı” dedi.

Bostancı konuşmasına şu şekilde devam etti: “Anaokulu ve etüt merkezlerine ait araçlarla öğrenci servis taşımacılığı yapılmaz, çünkü yapılan bu taşımacılıkta servis ücreti alınmakta, dolayısıyla bu bir ticari faaliyet olmaktadır. Bu sebeple bu taşımacılığın ticari araçlarla yapılması gerekmektedir. Okul Servis Araçları Hizmet Yönetmeliği’nde gerekli bir düzenleme yapılması gerekiyor.”

Şehir içi servis taşımacılığında/yolcu taşımacılığında SRC Belgesi istenmemesi konusunu da dile getirdiğini söyleyen Bostancı, “SRC Belgesi’nin 4925 sayılı Taşıma Kanunu’nda yetki belgeli araçların şoförlerinde aranan bir belge olduğunu, 4925 sayılı Taşıma Kanunu 2. Maddesi’ne göre şehir içi yolcu taşımacılığının kapsam dışında kaldığını, şehir içi taşımacılık yapan ticari araç şoförlerinde bu belgenin istenmemesi gerektiğini, çünkü ilimizde olduğu gibi Türkiye genelinde şehiriçi taşımacılıklarda ticari araç şoförlerine Şoför Tanıtım Kartı adı altında belgeler verildiğini ifade ettik” şeklinde konuştu.


Sigorta ödemeleri yüksek

Türkiye’de uygulanan sigorta ödemelerinin Avrupa’ya göre yüksek olduğunu söyleyen Bostancı, “Aynı özelliklere sahip aynı model ve marka araç için daha yüksek sigortalar ödüyoruz. Bu konunun da gözden geçirilmesi gerekiyor” ifadelerini kullandı.

Mazotta indirim sağlanmalı” diye konuşan Bostancı, sözlerine şöyle devam etti: “Tarımda uygulanan mazot indirimi ticari araçlara da uygulanabilir. Bu konuda da kriter, araçların ödeyeceği vergi matrahı ile bir parametre yapılıp ödediği vergi oranında indirimli akaryakıt kullanımı sağlanmalıdır.” Bostancı, sözlerini şöyle noktaladı: “Meclis’teki tüm milletvekili, bürokratlar ve katılımcılar tarafından anlattığımız sorunların ve çözüm önerilerimizin kabul görmesi ve değerlendirmeye alınması bizleri çok mutlu etti.”

1 2 tarama0004

Anahtar Kelime:

Yorum Kapalıdır.

VELİLER, ÖĞRENCİLER, KAMU ÇALIŞANLARI VE EMEKÇİLER...

ALINTERİ, EMEK; OLMAYANLARI İHBAR ETMEK GEREK!..

Faydalı Linkler