Bostancı, TBMM’de sektörün sıkıntılarını anlattı

  • Yazının Tarihi: 2 Aralık 2016
  • Bu Yazıyı Sosyal Medyada Paylaş:
  • Googleda Paylaş
  • Twitterda Paylaş
  • Facebookta Paylaş

bostanci-tbmm-de-sektorun-sikintilarini-anlatti

Bostancı, TBMM’de sektörün sıkıntılarını anlattı

İzmir Otobüsçüler ve Umum Servis Araçları İşletmeleri Odası Başkanı Hasan Basri Bostancı Türkiye Büyük Millet Meclisi’nde gerçekleştirilen TOBB Türkiye Karayolu Yolcu Taşımacılığı Meclisi toplantısında sektörün sorunlarını dile getirdi
İzmir Otobüsçüler ve Umum Servis Araçları İşletmeleri Odası Başkanı, Türkiye Şoförler ve Otomobilciler Federasyonu’nun danışmanı,Türkiye Karayolu Yolcu Taşıma Meclisi’ndeki tek oda başkanı ve İzmir’deki tek sorumlu olan Hasan Basri Bostancı,  23 Kasım tarihinde TBMM’de gerçekleştirilen TOBB Türkiye Karayolu Yolcu Taşımacılığı Meclisi toplantısında dile getirdiği sorunları Ege Haber Gazetesi ile paylaştı.
Toplantıya TOBB Yönetim Kurulu Üyesi Bülent Karakuş, Türkiye Karayolu Yolcu Taşıma Meclis üyeleri, Türkiye Büyük Millet Meclisi(TBMM) Bayındırlık, İmar, Ulaştırma ve Turizm Komisyonundaki milletvekilleri ve bürokratlar, Emniyet Genel Müdürü, Trafik Daire Başkanı, Kara Ulaştırma Genel Müdürü ve genel müdür yardımcısı ve genel başkanların katıldığı toplantıda Türkiye ve ilimizde servis taşımacılığında yaşanan sorunları dile getirdiğini ve hazırladığı raporları yetkililere ilettiğini söyledi.  Yaklaşık 5 saat süren toplantıda ele aldığı konuları gazetemizle paylaşan Bostancı, servis taşımacılığında yaşanan sıkıntıları ve önerdikleri çözümleri anlattı.
REHBER PERSONELDE YAŞ SINIRI
Günümüzde servis taşımacılığında yaşanan sıkıntıları anlatan Bostancı, “Servis taşımacılığında esnafımızın yaşadığı en büyük sıkıntı, okul servis araçlarındaki rehber personellerine 22 yaş ve lise mezunu olma zorunluluğu getirilmesi oldu. Bu sorunu meclis toplantısında da dile getirdik. Çünkü Türkiye Cumhuriyeti vatandaşı olan ve ilkokul mezunu olan bir şahısın milletvekili olabildiğini ve Türkiye’nin kaderine etki edecek şekilde oy kullanabildiğini söyledik. Aynı zamanda yaş olayında da her ne kadar seçilme olmasa da 18yaşındaki bir gencin seçme hakkı olduğunu ve Türkiye’nin kaderini etkileyecek şekilde oy kullandığını anlattık” diye konuştu. Çözümün yönetmelikte yapılacak düzenleme ile (okul servis araçlarındaki rehber personellerin de ilköğretim ve 18 yaş) yaşanan sıkıntının  ortadan kalkacağını belirttik.
“YAŞ STANDARDI KALDIRILMALI”
Okul servis araçlarına getirilen 12 yaş sınırının esnafı sıkıntıya soktuğunu dile getiren Bostancı, “Türkiye’de TÜİK standartlarıncafenni muayene istasyonundan geçen araçlarda 12 yaş sınırının aranmaması gerekiyor. Gelişmiş hiçbir ülkede bu şart aranmıyor. Dolayısıyla Türkiye’de gerekli araç kontrolü yapıldığı için ve ülkemiz gelişmiş bir ülke ise yaş şartının kaldırılmasının ve ya makul düzeye getirilmesi gerekiyor. Türkiye için 12 yaş sınırı çok lüks ve esnafı mağdur ediyor. 2 yıl önce çıkan şoförlerde 26 yaş sınırı  da esnafı mağdur eden konular arasında yer alıyor. 21 yaşında bir arkadaşımız bu yasa çıkmadan önce araç aldı. En az 5 yıllık borçlandı. Aldıktan bir yıl sonra bu yaş uygulaması geldiği içinde zorluklar yaşadı” dedi.
ÖĞRENCİ SERVİS TAŞIMACILIĞI
Anaokulu ve etüt merkezlerine ait araçlarla öğrenci servis taşımacılığı yapılmaz çünkü yapılan bu taşımacılıkta servis ücreti alınmakta, dolayısıyla bu bir ticari faaliyet olmaktadır. Bu sebeple bu taşımacılığın ticari araçlarla yapılması gerekmektedir. Okul Servis Araçları Hizmet Yönetmeliği’nde gerekli bir düzenleme yapılması gerekiyor” dedi.
ÜCRETSİZ SERVİSLER
Ücretsiz müşteri servis taşımacılığının da servis taşımacılığına girdiğini söyleyen Bostancı, “Ücretsiz müşteri servisi olarak kullanılan araçların da tahditli veya tahsisli plakalı araçlarla yapılması gerektiğini ifade ettik. Adı üstünde ücretsiz servis taşımacılığının da servis taşımacılığı kapsamına girdiğini söylüyoruz. Bu konuda en büyük noksanlık ücretsiz müşteri servis aracının 2918 Karayolları kanununda tanımı yok” ifadelerini kullandı.
TANIMIN YAPILMASI GEREKİYOR
Ücretsiz müşteri servis araçları ile ilgili gerekli tanımın yapıldığı takdirde sorunların ortadan kalkacağını belirten Bostancı, “Eğer ücretsiz müşteri servislerinin tanımı 2918 Karayolları Kanunu’na konulursa bu sıkıntı da tamamen ortadan kalkacaktır. çünkü bu konuda savunmalar şu şekilde ücretsiz müşteri servis aracı olarak hizmet verilen gerek market, alışveriş merkezleri ve hastane gibi diğer yerlerde müşterinin ücret vermediğini söylüyorlar. Yani bugün kamu kurum ve kuruluşları personel servis taşımacılığında, gerek kamudaki işçi ve personel taşımacılığında kim ücret veriyor ki. Kimse ücret vermiyor. Dolayısıyla bunun da bir servis taşımacılığı olduğunu ifade ettim” şeklinde konuştu.
SRC BELGESİ
Ayrıca şehir içi servis taşımacılığında/yolcu taşımacılığında SRC Belgesi istenmemesi konusunu dile getirdiğini söyleyen Bostancı, “SRC Belgesi 4925 sayılı Taşıma Kanununda yetki belgeli araçların şoförlerinde aranan bir belge olduğunu, 4925 sayılı Taşıma Kanunu 2. Maddesine göre şehir içi yolcu taşımacılığının kapsam dışında kaldığını, şehir içi taşımacılık yapan ticari araç şoförlerinde bu belgenin istenmemesi gerektiğini, çünkü ilimizde olduğu gibi Türkiye genelinde şehiriçi taşımacılıklarda ticari araç şoförlerine Şoför Tanıtım Kartı adı altında belgeler verildiğini ifade ettik” şeklinde konuştu.
ÖTV’DEN MUAF OLMALI
Bunun yanında Motorlu Taşıt Vergisi konusunu da ele alan Bostancı; “Bizler vergilerimizi zaten ticari kazancımızdan gelir vergisi olarak ödemekteyiz. Ayrıca bu ticari faaliyetlerimizi araçlarımızla yapıyoruz, dolayısıyla bu vergiden muaf tutulması esnafımızın yararına olacaktır. Sadece motorlu taşıt vergisinden değil, Özel Tüketim Vergisi’nden de muaf olmalarını istiyoruz. Esnafımızın kullandığı araçların hepsi ticari amaçlı araçlar. Özel araçlar olmadığı için bu vergiden muaf tutulması konusunu da toplantıda paylaştım” dedi.
ZORUNLU TRAFİK SİGORTALARI YÜKSEK
Türkiye’de uygulanan sigorta ödemelerinin Avrupa’ya göre yüksek olduğunu söyleyen Bostancı, “Aynı özelliklere sahip aynı model ve marka araç için daha yüksek sigortalar ödüyoruz. Bu konunun da gözden geçirilmesi gerekiyor” ifadelerini kullandı.
MAZOTTA İNDİRİM SAĞLANMALI
Mazot fiyatlarının da yüksek olması nedeniyle bu konuda da çalışmalar yapılması gerektiğini söyleyen Bostancı, “Tarımda uygulanan mazot indiriminin ticari araçlara da uygulanabilir.  Bu konuda da kriter, araçların ödeyeceği vergi matrahı ile bir parametre yapılıp ödediği vergi oranında indirimli akaryakıt kullanımı sağlanmalıdır” diye konuştu.
Bostancı, “Meclisteki tüm milletvekili, bürokratların ve katılımcılar tarafından anlattığımız sorunların ve çözüm önerilerimizin kabul görmesi ve değerlendirmeye alınması bizleri çok mutlu etti” dedi.
Hasan Basri Bostancı, konunun takipçisi olacaklarını ve belli bir süreçte netice alacaklarını düşündüğünü belirterek, toplantıya katılan herkese çok teşekkür ettiğini söyledi.

Anahtar Kelime:

Yorum Kapalıdır.

VELİLER, ÖĞRENCİLER, KAMU ÇALIŞANLARI VE EMEKÇİLER...

ALINTERİ, EMEK; OLMAYANLARI İHBAR ETMEK GEREK!..

Faydalı Linkler