Çözüm otopark ve tüp geçitte

  • Yazının Tarihi: 4 Kasım 2013
  • Bu Yazıyı Sosyal Medyada Paylaş:
  • Googleda Paylaş
  • Twitterda Paylaş
  • Facebookta Paylaş

ya Yeni Asır – 04 Kasım 2013

Kentin yıllardır çözülemeyen ve adeta kanayan yarası haline gelen trafik sorununa neşter vurmak için harekete geçen İzmir Valisi Mustafa Toprak, kentin yollarıyla ilgili birimlerinin de katılacağı zirve çağrısında bulunurken Toprak’a İzmirli sivil toplum kuruluşu ve odalardan tam destek geldi.
İzmir Valisi Mustafa Toprak’ın “İzmir’de her bir metreye trafik polisi koysanız, bir değil, 5’er düdük verseniz, bu trafik sorunu çözülmez. Neden, çünkü otopark yok” şeklinde yaptığı açıklamanın yıllardır kentin yarayan bir kanası olduğuna dikkat çeken oda ve sivil toplum kuruluşu temsilcileri sorunun çözümü için üstlerine düşen görevi yapmaya hazır olduklarını dile getirdi.

‘İki yaka birleşmeli’
İzmir’deki trafik sorununu bitirmek ve kenti yaşamını rahatlatmak için otopark sorununun yanı sıra Avrupa ve Asya’yı denizin altından birbirine bağlayan ‘Marmaray’ gibi İzmir Körfezi’nin de en kısa zamanda iki yakasının birleştirilmesi gerektiğine dikkat çeken yetkililer, projelerin bir an önce hayata geçirilerek kentteki viyadük sayılarının da artırılmasının zorunlu hale geldiğini ifade etti.
Yeni Asır’a konuşan Vali Toprak, “Kritik bir sürece girilen EXPO 2020 için çalışmalarımızı tüm hızıyla sürdürürken önümüzdeki günlerde bu konuyla ilgili de toplantımızı yapacağız. Bu gelecek hafta olabilir. Sorunu çözmek için kısa, orta ve uzun vadeli bir plan ortaya koymamız gerekiyor” dedi.

Alternatif güzergahlar şart

İzmir Şoförler ve Otomobilciler Odası Başkanı Celil Anık, “İzmir Valisi Mustafa Toprak’ın görüşlerine katılıyorum. Kentteki otopark sorunu haddinden fazla. Yani bu otopark sorunu çözülmediği müddetçe, trafik sorununun içinden çıkılması mümkün gözükmüyor. Polis ne yapsın. Bir noktaya kadar yardımcı oluyor ama araç sayısı sürekli yükseliyor. Mutlaka alternatif güzergahların geliştirilmesi lazım” dedi.
İzmir Toplu Taşımacılık ve Servis Hizmetleri Derneği (İZTAD) Başkanı İsmail Cirit de, “İzmir öncelikli olarak büyüyen ve gelişen bir şehr. 1998 yılında servis araçlarıyla ilgili “S” plakalarıyla birlikte bir kısıtlama getirildi. Halbuki servis araçları azaltıldıkça, özel araçlar çoğaldı. Eskiden servis araçlarıyla pek çok insan taşınarak trafiğin rahatlaması sağlanıyordu. Kurum ve kuruluşlarda çalışanlar da servis yerine mecburen özel araçlarını kullanıyor. Özel otomobiller servis araçlarına dönüştürülebilir. 10-15 yıl geriye baktığımızda çevreyollarımızı ancak bitirebildik. Trafik sorununun köklü çözülebilmesi için İzmir’de kavşakları viyadüklerle destekleyerek “battı çıktı” tabirini kullandığımız viyadükler yapılmalı” dedi.

Büyükşehir’e eleştiri
“Bir de trafiği etkileyen otopark sorunu var. Biliyorsunuz, İzmir Büyükşehir Belediyesi uyguladığı proje çerçevesinde bina yapanlar otopark parası ödüyor ve hiç otopark yapmadan binayı yapıyorsunuz. Belediye, aldığı bu otopark paralarını ise otopark amaçlı kullanmıyor ve İzmir’e hiçbir şekilde otopark yapılmıyor” diyen Cirit şöyle devam etti:
“İzmir’deki büyük otopark sorununu gidermek için Karşıyaka Belediyesi’nin önündeki caddede bulunan yeraltı otoparkı gibi şehrin belli bölgelerinde caddelerin veya yeşil alanların altına otoparklar yapılabilir. Mesela Alsancak Limanı’ndan Cumhuriyet Meydanı’na kadar olan yeşil alanın altına bir yeraltı otoparkı yapılabilir. Boydan boya olacak bu otoparka Gündoğdu Meydanı’ndan da bir giriş eklersek araçlar 3 bölgeden yeraltı otoparkına inebilir. Bir de Konak’tan Üçkuyular’a giden ve diğer taraftan Aliağa ile Menderes arasında uzanan metromuz “U” şeklinde İzmir Körfezi’ni dolanıyor. İzmir’de de Marmararay gibi bir proje hayata geçirilerek Mavişehir’den Üçkuyular’a yapılacak köprü üzerinden veya bir kısmı denizin içinde olacak tünel şeklindeki bir projeyle, bu İzmirray olur, Egeray olur, hem karayolunu hem metroyu birbirine bağlarsak İzmir tamamen trafik sorunundan kurtulmuş olur.”

İnsanlar da duyarlı olmalı
İzmir Otobüsçüler ve Umum Servis Araçları İşletmecileri Odası Başkanı Hasan Basri Bostancı ise, “İzmir Valisi Mustafa Toprak’ın görüşlerine tamamen katılıyorum. Kentin en büyük sorunları arasında yürümeyen trafiği ve otopark sorunu geliyor. Bunların muhakkak çözülmesi lazım. Trafik Denetleme Şube Müdürlüğü’ndeki yetkililer çalışıyor ancak altyapı olmadıkça çözümleri yeterli olmuyor. İzmir’de yapımı devam eden Uçan Yol gibi projelerin çoğaltılması lazım. Özellikle sabah saatlerinde köşe başlarına park yapan araçlar nedeniyle servis şoförleri trafikte hayli zorlanıyor. Park yaparken araçları sokaklara kafamıza göre bırakmamalıyız. İnsanlarımızın da duyarlı olması lazım. Bundan 20-25 yıl önceki toplantılarda Karşıyaka veya Çiğli’den Üçkuyular’a bağlantı yapılması gerektiğini söylediğimde bana deli demişlerdi ancak şu an İzmir trafiğinin rahatlaması için bu bağlantının gerekli olduğu ortaya çıktı” dedi. METİN BURMALI

“Önümüzdeki hafta olabilir”

İzmir’in trafik sorunun çözümüne büyük önem verdiğini belirten İzmir Valisi Mustafa Toprak, EXPO 2020’ye odaklandıklarını ancak trafik sorunun çözümü için bu toplantıyı da bir an önce yapmak arzusunda olduklarını ifade etti. Bunun önümüzdeki hafta da olabileceğini belirten Toprak, “Önce, Büyükşehir Belediyesi, Emniyet Müdürlüğü, Karayolları Müdürlüğü gibi ana kurumlarla bir araya geleceğiz. Bunun içinde Ulaştırma Koordinasyon Merkezi (UKOME), Altyapı Koordinasyon Merkezi (AYKOME) de yer alacak. Önce sorunu ortaya koyacağız ve çözümü için kısa-orta ve uzun vadede yapılacakları belirleyeceğiz. Ardından, ilgili sivil toplum kuruluşu ve odalarla da bir araya gelip sorunun alt bileşenlerinin çözümü için gerekli çalışmaları yapacağız. Çözüm için irade koymak çok önemli. Biz de bu iradeyi ortaya koyacaız” dedi.

 

http://www.yeniasir.com.tr/kenthaberleri/2013/11/05/cozum-otopark-ve-tup-gecitte

Anahtar Kelime:

Yorum Kapalıdır.

VELİLER, ÖĞRENCİLER, KAMU ÇALIŞANLARI VE EMEKÇİLER...

ALINTERİ, EMEK; OLMAYANLARI İHBAR ETMEK GEREK!..

Faydalı Linkler