Hasan Basri Bostancı’dan 26 yaş sınırı yorumu

  • Yazının Tarihi: 2 Nisan 2015
  • Bu Yazıyı Sosyal Medyada Paylaş:
  • Googleda Paylaş
  • Twitterda Paylaş
  • Facebookta Paylaş

Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığının 24 Şubat 2015 “Okul Servis Araçları Hizmet Yönetmeliğinde Değişiklik” yapılmasına dair yönetmelikle, hizmet yönergesinde yapılan değişiklik sonucunda okul servis sürücülerine getirilen 26 yaşından gün almak, E sınıfı için 5 ve B sınıfı için getirilen 7 yıllık sürücü belgesine sahip olma zorunluluğunu değerlendiren İzmir Otobüsçüler ve Umum Servis Araçları İşletmecileri Esnaf Odası (İOUSAİEO) Başkanı Hasan Basri BOSTANCI şunları dile getirdi.

“Bu uygulamayla esnafımız büyük sıkıntılar yaşayacaktır. Bizce bu uygulama anayasal eşitlik ilkesine de aykırıdır. Çünkü ağır vasıta ehliyeti olan bir şahıs E sınıfı ehliyet alır almaz Türkiye genelinde yapılan bu değişiklik ile okul servis araçları haricinde, Türkiye’nin bir ucundan diğer ucuna yani şehirlerarası otobüslerde yolcu ve kamyonlarda yük taşıması yapma imkânına sahiptir. Hasan Basri Bostancı, TŞOF Danışmanı olarak da ilgililerle görüşme yapıp Türkiye genelindeki diğer oda başkanları ile istişare yaparak federasyona ve bakanlığa bilgi verdiğini ifade etti.  TŞOF başkanı Sayın Fevzi APAYDIN’a konu iletilmiş ve yetkili mecralara başvurulmasının TŞOF tarafından yapılmasına karar verilmiştir”, diyerek sözlerine devam etti. “Yapılan ikili görüşmelerde bakanlığın olumlu yaklaşımının devam etmesini aksi halde en kısa sürede hukuki sürecin başlamasını ve netice alınmasını umut ediyoruz” dedi.

“İzmir Büyükşehir Belediyesi tarafından yapılan çalışmalar neticesinde ilimizde tüm ticari araçlarda olduğu gibi servis araçlarına da mesleki eğitim verilmektedir. Odamız bu konudaki hassasiyetini her daim ön plana çıkartmıştır. İzmir Esnaf Birliği Başkanlığı, İzmir Büyükşehir Belediyesi, İzmir Emniyet Müdürlüğü, Üniversiteler ve İOUSAİEO katkısıyla bu bağlamda çeşitli seminerler verilmektedir. Asıl yapılması gereken uygulamanın eğitime daha fazla önem verilmesi ve denetimin genişletilmesi gerektiği düşünmekteyiz. Odamız bu konuda yıllardır Türkiye’de olmayan ekstra müfredatla trafikte insan faktörü, farkındalık, öfke kontrolü, halkla ilişkiler, çocuk psikolojisi, veli iletişimi, çevre duyarlılığı ve iş güvenliği üzerine eğitim vermektedir. Bu eğitimlerle beraber ilimizdeki şoför esnafımıza Alkol ve Uyuşturucu Bağımlılık testi uygulamaktayız. Bütün bununla da yeterli kalınmayıp gerek şoför esnafımızdan gerekse yardımcı personelin sabıka sicil kaydı istenmektedir. Böylece yukarıda ifade ettiğimiz parametrelerden herhangi birisinde olumsuzluk yaşanması durumunda bu şahıslara Şoför Tanıtım Kartı verilmemektedir. Emniyet ve ahlaki değerlere önem verdiğimiz bu süreçte şoförlerimizin Psikoteknik Değerlendirme Belgesi alabilmesini sağlamaktayız. Bu konulara yeterli olmayan kişilerin mesleği yapmasına zaten izin vermemekteyiz. Dolayısı ile yaşın, ehliyet yılının ve sınıfının ihtiyacının olmadığı düşünüyoruz. Odamız esnafımıza sürekli bu yönde eğitim vererek, hizmet kalitesini artırmaya çalışmaktadır. Bu düzenlemelerin amacına ulaşması içinde sadece denetim ve yaptırım gücünün artırılması hatta bu yaptırımların bilhassa korsan tabir ettiğimiz diğer araçlara yoğunlaştırılarak yapılması gerektiğini düşünmekteyiz.”

 

Konu ile ilgili yönetmeliğe buradan ulaşabilirsiniz.

Anahtar Kelime:

Yorum Kapalıdır.

VELİLER, ÖĞRENCİLER, KAMU ÇALIŞANLARI VE EMEKÇİLER...

ALINTERİ, EMEK; OLMAYANLARI İHBAR ETMEK GEREK!..

Faydalı Linkler