Trafik Güvenliği Çalıştayı / ANKARA

  • Yazının Tarihi: 20 Eylül 2017
  • Bu Yazıyı Sosyal Medyada Paylaş:
  • Googleda Paylaş
  • Twitterda Paylaş
  • Facebookta Paylaş

TRAFİK GÜVENLİĞİ ve KARAYOLU YOLCU TAŞIMACILIĞI ÇALIŞTAYI

Karayolu Trafik Güvenliği Stratejisi ve Eylem Planı kapsamında İçişleri Bakanlığı (Emniyet Genel Müdürlüğü, Jandarma Genel Komutanlığı) Milli Eğitim Bakanlığı, Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı (UDHB), Türkiye Belediyeler Birliği, Türkiye Şoförler ve Otomobilciler Federasyonu, TÜVTÜRK ve TOBB Karayolu Taşımacılığı Sektör Meclisi işbirliğinde gerçekleşen çalıştay 12-13 Eylül tarihlerinde Ankara TOBB Konferans Salonunda yapıldı.

1

Çalıştayın açılışına İçişleri Bakanı Süleyman Soylu, Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Dr.Ahmet Arslan, Milli Eğitim Bakanı İsmet Yılmaz, İçişleri Bakan Yardımcısı Mehmet Ersoy, Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakan Yardımcısı Yüksel Çoşkunyürek, İçişleri Bakanlığı Müsteşarı Muhterem İnce, UDHB Müsteşarı Suat Hayri Aka, Emniyet Genel Müdürü Selami Altınok, Jandarma Genel Komutanı Arif Çetin, Kamu Düzeni ve Güvenliği Müsteşar Vekili Lütfihak Alpkan, Gümrük ve Ticaret Bakanlığından Serhat Sümer, milletvekilleri, kamu kurumlarının üst düzey yöneticileri, sivil toplum kuruluşlarının temsilcileri, basın mensupları ve çok sayıda davetli katıldı. Oda Başkanımız Sn. Hasan Basri BOSTANCI çalıştaya TŞOF ve odamızı temsilen katıldı.

2

Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan ile Başbakan Binali Yıldırım’a ulaştırma ve trafik konusunda gerçekleştirdiği projelerden dolayı teşekkür ederek konuşmasına başlayan Soylu, 2012’de yayınlanan Karayolu Trafik Güvenliği Strateji̇si̇ ve Eylem Planının karayolu güvenliği meselesini, ilgili tüm kesimleri̇ i̇şi̇n i̇çi̇ne katarak trafik sorununu çözme yönünde bi̇r i̇rade ortaya koyduğunu ve bu kapsamda temmuz ayında İçişleri Bakanlığınca bu çalıştayın yapılması kararının alındığını belirtti.

Düzenledikleri kampanyaların ve etkinliklerin amacının sadece farkındalık yaratmak olmadığını, kamuoyunun beklentilerine cevap vermek zorunda olduklarını, bunun için böyle bir çalıştay düzenlendiğine değinen Soylu konuşmasını şu şekilde sürdürdü:

“Hazırladığımız Trafik Güvenliği Uygulama Politika Belgesiyle, trafik güvenliği konusunda sivil paydaşlarla idareyi aynı masada bir araya getirmeyi, herkesin fikrini̇ almayı ve karşılıklı istişarede bulunmayı amaçlıyoruz. Bu belge, temelde karayolu güvenliği noktasında bizim için uygulama birliğini gerektiren bi̇r yol hari̇tasıdır. Hakkari’deki bir trafik polisinin de jandarmanın da Edirne’deki bir trafik polisinin de jandarmanın da kaymakamın da valinin de emniyet müdürünün de jandarma il komutanın da katkılarıyla hep birlikte kendi içimizde bir uygulama birlikteliği yaparak yol haritamızı oluşturmaya çalıştık.”

3

Trafik Güvenliği Uygulama Politika Belgesinin hem hali̇hazırda uygulamada olan tedbirleri̇ hem mevzuat düzenlemesi aşamasında olan bazı adımları hem de geleceğe dönük projeleri̇ içerdiğine dikkati çeken Soylu, belgenin ‘deneti̇m’, ‘kaza sonrası aci̇l müdahale’, ‘personel eği̇ti̇mi̇’, ‘projeleri̇mi̇z’ ve ‘düzenleme yapılacak konular’ olmak üzere 5 başlıkta hazırlandığını ifade etti.

Trafik Güvenliği Uygulama Politika Belgesi’nin bu gibi çalıştaylarla daha ileri noktalara taşınacağına olan inancını dile getiren Soylu, “Biz 15 bin aracı, emniyet şeridinden geçmesi için nitelendirmişiz. Buna bir çözüm getirdik. Bir şeyi çok yakın zaman içerisinde hayata geçiriyoruz, kanunun vermiş olduğu imtiyazlar ve ayrıcalıklar var. Bunların dışında kimse emniyet şeridinden geçemeyecek. Kimse kusura bakmasın. Kimin nasıl geçeceği, bizim polis arkadaşlarımızın ellerindeki telefonlarda, tabletlerinde ve bilgisayarlarında bu plaka var mıdır, bu plaka yok mudur diye ortaya koyabilecek bir anlayışı da çok yakın bir zaman içerisinde hemen yeniliyoruz. Ondan sonra da bu konudaki hadiseyi gerçekleştireceğimizi belirtmek istiyorum.” dedi.

4

Emniyet Genel Müdürü Altınok ise, kişisel ve sosyal hayatımızı derinden etkileyen trafik sorununun tek başına polisiye tedbirlerle çözülmesinin mümkün olamayacağını belirterek, sürücü ve yol kullanıcılarına yönelik trafik eğitimlerinin kalitesinin arttırılması, araç ve yol altyapısı ile acil müdahale hizmetlerinin geliştirilmesi gibi unsurların da karayolu trafik güvenliğinin sağlanmasında önemli rol oynayacağına dikkat çekti.

Sıkı denetimlerin yanı sıra trafik kazalarının önlenmesi amacıyla vatandaşlarımıza yönelik bilgilendirme ve tanıtım çalışmalarına devam edildiğine vurgu yapan Altınok, 2015 yılında başlatılan okul servis araçları şoförlerine trafik eğitimi adı altında 3 yılda toplam 303.414 servis şoförüne eğitim verildiğini ve verilmeye devam edileceğini söyledi ve şunları kaydetti:

“Trafik kültürünü, başta geleceğimizin teminatı olan çocuklarımız olmak üzere toplumun tüm kesimlerine bir hayat felsefesi olarak benimsetmenin çabası içinde olmalıyız. Bu ciddi sorunla ancak trafikte saygı bilincini hakim kılarak ve herkesin kurallara harfiyen uymasını sağlayarak başa çıkabiliriz. Unutmayalım ki; Uyduğumuz her trafik kuralı birbirimize duyduğumuz saygının ifadesidir.”

İki gün süren çalıştayda; şehir içi yolcu taşımacılığı, şehirlerarası ve turizm yolcu taşımacılığı ve öğrenci ve personel taşımacılığı konularında oturumlar düzenlendi.

Oturumda söz alan ve kapanış konuşmasını da yapan Hasan Basri BOSTANCI; servisçi esnafımızın sorunlarına dikkat çekerek; özellikle korsan taşımacılık, öğrenci taşımacılığında komisyonculuk ve işletmeler adına kayıtlı araçlarla servis taşımacılığı ile ilgili çözüm önerilerini tekrar dile getirdi. Belirtilen sorun ve çözüm önerileri toplantı tutanağına kaydedilerek ivedilikle gerekli düzenleme ve eklemelerin yapılmasının yolu açıldı. Konuşmanın bir kısmını aşağıdaki videoda izleyebilirsiniz.

Toplantı tutanağına kayıt edilen başlıklar;

 

Kurumsal Sorunlar :

  • Öğrenci ve personel yolcu taşımacılığı standartlarının belirlendiği toplu taşıma kanununun belirlenmesine,

Okul servis araçları yönetmeliği ile taşıma yolu ile eğitime erişim yönetmeliğinin tarafların (kamu, özel sektör ve ilgili meslek kuruluşları) katılımı ile birleştirilerek tek bir yönetmelik haline getirilmesi.

  • Yeni Büyükşehir kanunu ile yaşanan yetki sorunlarının düzenlenmesi ve trafiği düzenleyen yasalar arasındaki çelişkilerin ortadan kaldırılacağı düzenlemeler (UKOME kararları).

 

  • Korsan taşımacılığın mevzuatta tanımının yapılarak önleyici önlemlerin alınması.

 

  • Öğrenci ve personel yolcu taşımacılığı yapan servis araçlarının fark edilmesini kolaylaştıracak şekilde düzenlemeler yapılması.

 

  • Her türlü okul servis taşımacılığında (MEB taşımalı eğitim dahil) araç tescil belgelerinde “okul taşıtı” tescil ibaresinin zorunlu hale getirilmesi.

 

Teknolojik Altyapı Uygulamaları :

  • Öğrenci, yolcu taşımacılığı yapan araçlarda takip sistemlerinde yenilikler neler olmalıdır?

 

  • Eski model araçların yenisi ile değiştirilirken teşvik sisteminin cazip hale getirilmesi

 

Denetim :

  • Öğrenci ve personel servis taşımacılığı denetimi ile görevli kurumlar (kamu, özel sektör, ilgili meslek odaları) arasında iş birliği ve koordinasyon imkanlarının yeniden değerlendirilmesi.

 

  • Öğrenci ve personel servis taşımacılığı yapan gerçek ve tüzel kişilerin ilgili mevzuat kapsamında denetimlerinin yapılması.

 

  • Korsan taşımacılık denetiminde etkin mücadele edilmesi.

 

  • Trafik idari yaptırımlarının daha caydırıcı hale getirilmesi.

 

  • Anında ihbar sisteminin (Alo 153) yaygınlaştırılması için düzenlemelerin yapılması.

 

  • Büyükşehir belediye trafik zabıtasının denetim ve yaptırım yetkilerinin arttırılması.

 

  • Muayene süresi geçmiş araçların cezalarının kademeli olarak arttırılması ve ticari araçların yaşlarına göre muayene sürelerinin kademeli olarak indirilmesi.

 

  • Öğrenci ve personel servis taşımacılığı yapan şoförlere yönelik alkol ve madde bağımlılığının olmadığına dair yıllık olarak sağlık raporlarının alınması.

Toplantının ardından başkanımız, diğer oda başkanlarımız ile meclis binasını da ziyaret ederek görüşmelerde bulundular. Bayındırlık, İmar, Ulaştırma ve Turizm Komisyonu Başkanı Mehmet Habib SOLUK ‘u da makamında ziyaret ederek görüşlerini paylaştılar.

 

8

Soldan sağa : Taşkın TIRPAN / Eskişehir – Tuncay ELMADAĞLI / Ankara – Hamza ÖZTÜRK / İstanbul – Mehmet Habib SOLUK – Hasan Basri BOSTANCI / İzmir – Sadi AYDIN / Bursa

5 6 7

Anahtar Kelime:

Yorum Kapalıdır.

VELİLER, ÖĞRENCİLER, KAMU ÇALIŞANLARI VE EMEKÇİLER...

ALINTERİ, EMEK; OLMAYANLARI İHBAR ETMEK GEREK!..

Faydalı Linkler