“Ustalık dönemimizi yaşıyoruz”

  • Yazının Tarihi: 8 Mart 2018
  • Bu Yazıyı Sosyal Medyada Paylaş:
  • Googleda Paylaş
  • Twitterda Paylaş
  • Facebookta Paylaş

“Ustalık dönemimizi yaşıyoruz”

ustalik-donemimizi-yasiyoruz

“Ustalık dönemimizi yaşıyoruz”

Geçtiğimiz ay güven tazeleyen İzmir Umumi Servisçiler ve Otobüsçüler Odası Başkanı Hasan Basri Bostancı hedeflerini anlattı. Bostancı, “Esnafımıza layık olmak için çalışıyoruz. Her işte olduğu gibi çıraklık, kalfalık ve ustalık dönemi var. Şuanda bizde ustalık dönemini yaşıyoruz. Bugüne kadar yaptıklarımız yapacaklarımızın teminatıdır dedi

Geçtiğimiz hafta İzmir’de bir ‘S’ Plaka ihtiyacının olduğu gibi bazı söylentiler oldu. Var mı böyle bir ihtiyaç?

”Fabrikaların ve okulların sayısının arttığı ve S Plaka ihtiyaç duyuluyor” şeklinde açıklamalar yapıldı. Ben bu söylemleri ciddi bulup cevap bile vermedim. Biz kamu kurumu niteliğinde oda yönetimiyiz. Bu tür açıklamalar yaparken, öncesinde ciddi araştıralar yapılır. İzmir Büyükşehir Belediyesi’ nine ulaşım master planı var. Ulaşım master planın da İzmir esnaf birliğinin başkanlığında, şehir plancıları ve akademisyenlerle birlikte 3 yıldır çalışma içerisindeyiz.
Bu tür söylemler için bilimsel araştırma gerektirir. Ekmeğimize sahip olmakla, ekmeğimize saygı göstermemiz gerekir. Bir takım bu işin ticaretini yapanlar gariban esnafın elinden plakaları toplasınlar. Daha sonra da böyle bir ihtiyaç olmadığı ortaya çıkacak. Çıkınca da piyasa yükselecek. Kendi çıkarları için esnafımın kafasını karıştırmalarına müsaade etmeyiz. Esnafımız en doğru bilgiyi odamızdan alabilir. Geçtiğimiz yıllarda Milli Eğitim Bakanlığı ilköğretimde ”En iyi okul evinize en yakın okuldur” projesiyle bir çalışma gerçekleştirdi. Bu proje ile ilköğretimde servis taşımacılığı yapan araçların yaklaşık yüzde 30’u boşa çıktı. O tarihlerde esnafımız büyük işsizlik yaşadı. Anadolu Liselerinin devreye girmesiyle bu boşta kalan araçların bir kısmı iş bulabildi.

Okullar tekli eğitime geçiyor. Bu konu sizi nasıl etkileyecek?

2019 yılında bilindiği gibi okullarımız tekli eğitim sistemine geçiyor. Öğrenci ve öğrenci velilerimiz için devrim niteliğinde bir uygulama eğitim için çok güzel bir çalışmadır. Ancak tekli eğitime geçildiği takdirde daha önceki yıllarda ilköğretimde yaşadığımız sıkıntıyı öğrenci taşımacılığı yapan tüm araçlarda yaşayacağız. Şu anda yapılan çalışmalarda İzmir’de S plakalı araç fazlalığının yüzde 10 olduğu bilimsel olarak tespit edildi.  Tekli eğitimle de en az %15-20 oranındaki araç işsiz kalacak. Böylelikle yaklaşık %25-30 civarında S plakalı araç fazlalığı olacaktır. İzmir Büyükşehir Belediyesi’nin hazırladığı Master planına yaptığımız bu veriler iletildi. Master planında 2030 yılına kadar böyle bir ihtiyaç olmadığı açık net bir şekilde yazıldı.

Esnafınıza öneriniz var mı?

Bakın şuanda araç fazlalığı var. Şu öneriyi yapmak isterim. İzmir’deki fabrikalar servis saatleri yani personel servis taşımacılığı saatlerini 06.00, 14.00, 22.00 alırlarsa trafiğimiz rahatlayacaktır. Avrupa bağlantılı bazı firmalar bu uygulamayı yaptı. Çok iyi sonuçlar aldık. Eğer bu uygulamayı bütün fabrikalarımız gerçekleştirirse hem İzmir trafiği rahatlar hem de bizim esnafım da ikinci bir iş yapar . İkinci olarak; İzmir’de 6 bin 400 esnafımız var. Odamıza kayıtlı esnafımız 3 bin civarında, tüzel kişilik olan ticaret odasına kayıtlı olan arkadaşlarımızda var. Onlarda öncelikle daha güçlü olmamız için kayıtlarına merkez odamıza kayıt yaptırmalarını öneriyorum. Odamızın resmi internet sayfasını ve resmi sosyal medya hesaplarını özellikle kontrol etmelerini öneririm. Anında gelişmeleri esnafımıza bilgilendiriyoruz. Mesaj yoluyla da kendilerine bilgi, sunuyoruz.

hasan2

”YAŞAYIP GÖRECEĞİZ”

İzmir’deki tramvay çalışması için ne düşünüyorsunuz?

Malum yoğunluk var. Birçok yerde inşaat var. Tramvay çalışması var. İzmirliler bu konuda iki faklı görüş ortaya koydu. Tramvay hattında otobüsler girmeyeceği için trafiğin rahatlayacağını idea eden bir kesim var. Bir de trafiğin karma karışık bir hal alacağını iddia eden bir gurup var. Bu konuda yetkili biri karar almış. Maalesef gerekli sivil toplum örgütlerinden görüş alınmadan ben yaptım oldu zihniyetiyle oluyor. Artık yaşayacağız ve göreceğiz. Araçlarda sensor dönümü başlıyor.

 

KORSAN SIKINTISI

25 Ekim 2017 tarihinde okul servis araçları için hizmet yönetmeliği çıktı. İçişleri Bakanlığımız şehir içinde yolcu taşımacılığı yapan araçlara güvenlik için kamera sistemi getirdi. Alperen’in acısını yaşıyoruz. İhmaller zinciri var. Bir defa öncelikle bu acıyı Allah kimseye yaşatmasın! Özellikle şunu belirtelim o araç servis aracı değildi. Sürücünün servis aracı sürücünün gerekli kriterlere haiz olmadığını her platformda söyledik. Burada denetim zaafı yaşanmış. O araç patates taşıyan bir araba… Bununla birlikte rehber personelde gerekli hazırlıkları yapmamış. Bu hata servisçi esnafına mal edilmesine şiddetle karşıyız. Bizim en büyük sıkıntımız korsan araçlar. Yıllardır bu sorunla uğraşıyoruz. Bu da bir nevi terör… Nasıl ki terör yıllardır bu ülkeyi parçalamak için çalışıyor. Burada da emek hırsızlığı yapılıyor.  Bunlar bir anaokulu açıyor. Bir araç alıyor. Sonrada servis taşımacılığı yapıyorlar. Herkes kendi işini yapsın. Biz nasıl eğitim kurumu açamıyorsak, onlarda bizim işimiz yapmasınlar. Eğitim kurumlarının, fabrikaların öz mal servis aracıyla taşımacılık yapmalarının engellenmesi gerekir.  Sensor olayı konusunda odamız gerekli çalışmaları yapıyor. Bakanlıkla gerekli görüşmeleri yaptık. Ben bildiğiniz gibi ben Türkiye Şoförler Otomobilciler Federasyonumuz danışmanıyım. Ayrıca Türkiye Kara yolu yolcu taşıma meclisinde tek oda başkanıyım. Orada da yetkililere konuyu / konuları anlattık. Ve anlatmaya devam ediyoruz. Sensor olayında daha önce okul servis aracı hizmet yönetmeliğinde sürücünün ve rehber personelinin bir sorumluluğu yoktu yeni yönetmelikte sorumluluk getirildi. Eğer sensor çalışmadığı durumda aracın da taşımacılık hizmetinin yapmaması gerekir Bunu biz İzmir’de yapabiliriz. Lakin İzmir’den 30 kilometre ayrıldığınız zaman bunu realitede uygulanması mümkün değil.

“MOBİL EKİP KURULSUN”
Denetim komisyonuna oda temsilcimizin mutlaka olması gerekiyor. Korsan taşımacılıkta ilgili olarak, denetim birimlerinde mobil bir ekip kurulsun. Bu ekibin her türlü finansmanı karşılarız. ve sekretaryasını biz yaparız. Kısa sürede de netice alırız.

hasan

”J Plaka kafasına göre
İzmir’den yolcu alamaz ”

İzmirli servisçi esnafının hak ve menfaatlerinin korunması açısından İESOB Başkanlığımız ile birlikte odamızca yapılan değerlendirmeler ve çalışmalar İzmir Büyükşehir Belediyesine ve bakanlıklara sunulmuştur. Ayrıca Ulaştırma Bakanlığı Karayolu Düzenleme Genel Müdürlüğünün 20.02.2018 tarih 13759 sayılı yazılarında tahditli ve tahsisli araçların dışında yetki belgeli araçlara da Karayolu Taşıma Mevzuatı kapsamında servis taşımacılığı yapılmasına izin verilmiştir. Verilen bu izinle konunun UKOME ce tekrar düzenlenmesi gerekmektedir. Esnafımızın yaşadığı mağduriyetin çözülmesi için gerekli tedbirlerin alınacağını düşünüyoruz. Bu araçların gerek takibi, gerek çalışma şekli ve şartlarında da Ulaşım Master Planına göre yeniden düzenleme yapılacaktır. Manisa J plakalı araçların İzmir’den yolcu almalarının ve gelişi güzel ilimiz içinde servis taşımacılığı yapmalarının önüne geçilmesi ve UKOME kararında da belirtildiği gibi ikamet adresinin esas alınması, aktarma istasyonları vb düzenlemelerle ilimizdeki S plakalı servisçi esnafımızın hak ve menfaatlerinin korunması gerekmektedir.

http://www.gazeteyenigun.com.tr/ustalik-donemimizi-yasiyoruz/180955/

 

tarama0001

Başlıksız-1

 

 

Anahtar Kelime:

Yorum Kapalıdır.

VELİLER, ÖĞRENCİLER, KAMU ÇALIŞANLARI VE EMEKÇİLER...

ALINTERİ, EMEK; OLMAYANLARI İHBAR ETMEK GEREK!..

Faydalı Linkler