Yenigün Tv Canlı Yayını-02.01.2017

  • Yazının Tarihi: 4 Ocak 2018
  • Bu Yazıyı Sosyal Medyada Paylaş:
  • Googleda Paylaş
  • Twitterda Paylaş
  • Facebookta Paylaş

 

izmir-otobusculer-ve-umum-servis-araclari-isletmecileri-esnaf-odasi-baskani-hasan-basri-bostanci-s-plakaya-sahip-cikmak-icin-adayim

İzmir Otobüsçüler ve Umum Servis Araçları İşletmecileri Esnaf Odası Başkanı Hasan Basri Bostancı; “S” plakaya sahip çıkmak için adayım

İzmir Otobüsçüler ve Umum Servis Araçları İşletmecileri Esnaf Odası Başkanı Hasan Basri Bostancı, 7 Ocak’ta yapılacak Genel Kurul öncesi oda üyelerine çağrıda bulunarak, “Geleceğimiz, istikbalimiz, sosyal güvencemiz ve çocuklarımıza bırakacağımız kutsal bir miras olan, S plakaya sahip çıkacağız” dedi.

BOSTANCİ

İzmir Otobüsçüler ve Umum Servis Araçları İşletmecileri Esnaf Odası Başkanı Hasan Basri Bostancı 7 Ocak’ta yapılacak Genel Kurul öncesi önemli açıklamalarda bulundu. Hakkında yapılan bazı eleşirilere sert yanıt veren Bostancı, “Bu süreçte maalesef bilgi sahibi olmadan fikir sahibi olan arkadaşlar var. Seviyesiz ithamlarla karşı karşıya kalıyoruz. Esnafımızla ilgili her türlü sorunda kontrol bizdedir. Bazı arkadaşlar 2 bin 500 TL’ye araçlara GPRS taktığımızı söylüyor. Bunun böyle olmadığını belgeleriyle açıklayacağım. Bizim odamızın sattığı değil, tavsiye ettiği cihaz 5 yıllık 950 TL idi. Aylık maliyeti 15 TL’ye geliyordu. Bu kadar yalan olmaz. Her şeyin bir seviyesi olmalı. Her zaman söylediğim gibi kısa, orta, uzun vadede sıkıntı yaşamamak ve S plaka sayısının yeterli olduğunu yani önümüzdeki 2020-2025-2030-2035-2040 yıllarını da kapsayan süreç içerisinde S plaka sayısının yeterli olduğunu İzmir Ulaşım Master Planına işlettik. Dolayısıyla konuyla ilgili dedikodular asılsız” dedi.

“İLKLERİ BAŞARDIK”

İzmir’deki servis taşımacılığının il bazında değerlendirildiğini hatırlatan Bostancı şunları söyledi, “İlimizde daha önce anaokulu, etüt servisleri ve ücretsiz müşteri servisleri vardı. S plakalı araçlarla bu taşımacılık yapılıyordu. Ankara AŞTİ de ücretsiz müşteri servis araçları için, Adana’da Anaokulu, Etüd servis araçları için açılan mahkemeler neticesinde bu taşımacılıklarda tahditli araçların dışında diğer araçların da çalışmasına izin verildi. Yani Ankara ve Adanada kaybedilen mahkemeler neticesinde ilimizde de bu mahkeme kararları emsal gösterilip, S plaka olmayan araçlar bu hizmeti verme imkanına kavuştu. Yasada ‘Ücretsiz Müşteri Servisi’ tanımı açık bir şekilde yapılırsa, sorunun ortadan kalkacağına inanıyorum. Bakanlığın buna kulak vermesini istiyoruz. Konunun takipçisi olacağız. İzmir’deki servis taşımacılığının il bazında değerlendirildiğinin altını çizmek istiyorum. Diğer illerde bu çalışmalar lokaldir. Maalesef yalnız İzmir’de değil Türkiye genelinde servis araçlarımızın plakaları üzerinde bir takım oyunlar oynanıyor. Bunun için servis taşımacılığının il bazında değerlendirilmesini sağladık. Eğer bunu yapmasaydık, kendi kafalarına göre verecekleri bir yetki belgesi ile bu işi yapmak isteyen bir takım menfaat gruplarına fırsat vermiş olacaktık. Ama yıllar öncesinden bunu gördük. Bunu bu şekilde önlemiş olduk. Geleceğimize, S plakaya sahip çıktık. Bu konuda açılan her türlü davayı kazandık. Böylelikle S plakamız çocuklarımıza bırakacağımız kutsal bir miras olarak kalmasını sağladık. Büyük Atatürk ün söylediği gibi “Benim naçiz vücudum elbet bir gün toprak olacak, ancak Türkşye Cumhuriyeti ilelebet payidar kalacaktır” sözüne binaen Türkiye Cumhuriyeti devleti var olduğu sürece S plaka olacaktır.”

BOSTANCİ2

PROJELER

Genel Kurul öncesi bugüne kadar yaptığı projeleri tek tek sıralayan Bostancı şöyle konuştu, “Önceki yıllarda okul taşıtı olan bir araç, S plakadan ayrılıp tekrar S plakaya takılınca plan proje isteniyordu. Yapılan başvurularımız neticesinde bu konu çözüme kavuşturuldu. Şimdi istenmiyor. Önceki yıllarda model değişikliği yapacak esnafımız, S plakasını aracından ayırdığı zaman, eski aracı hangi statüdeyse yeni aldığı aracın da aynı statüye sahip olması gerekiyordu. Yapılan başvurularımız sayesinde esnafımız kaç kişilik araç satın almak istiyorsa alıyor, S plakasını yeni aracına takıyor, hiçbir sorunla karşılaşmıyor. Herhangi bir nedenle S plakasını söküp, tanınan 8 aylık sürede S plakasını bir araca takmayanların S plakaları iptal edilmişti, bu tür araçlara 5 kez af getirttik.Geçmiş yıllarda servis araçlarımızdan devrilmezlik raporu isteniyordu. İlgili Bakanlık olan Sanayi ve Ticaret Bakanlığı ile yapılan görüşmelerimiz sonucunda konuyu çözüme kavuşturduk. Eskiden B sınıfı ehliyetiniz kaç yıllık olursa olsun E sınıfı ehliyet alınca 5 yıllık deneyim aranıyordu, şimdi bu süreç istenmiyor.”

HİZMET BİNASI

Esnafa daha kaliteli hizmet vermek adına Kahramanlar’da 5 katlı hizmet binası yaptıklarını hatırlatan Bostancı, “Korsan araçlarla da mücadele etmek adına, Kahramanlar’da bulunan önünden günde binlerce aracı geçtiği 5 katlı hizmet binamızı kaplayacak şekilde, ‘Korsana Hayır, Öğrenci Yolcu Taşımacılığında S Plakalı Araçları Tercih Edin’ pankartı astık. Ayrıca afişler bastırdık. 2017 yılında yaşanan yoğun kar yağışı nedeniyle servisçi esnafımızın araçlarında zincir, kar lastiği ve benzeri araç gereçler bulunmaması, buzlanma nedeniyle İzmir Valimiz ile acil toplantı yaparak okulların bir gün süre ile tatil edilmesini sağlayarak, yaşanması muhtemel kazaları önledik. Bu konuda bizlere yardımcı olan Sayın Valimize ve Sayın İl Milli Eğitim Müdürümüze teşekkür ediyorum. Oda bünyesinde tuttuğumuz muhasebe biriminde de çeşitli muktezalar alarak esnafı birçok sıkıntıdan kurtardık. Bu muktezaların en önemlisi de basit usuldeki esnafımızın kesmiş olduğu faturalardaki KDV’nin ayrıca hesaplanıp alınmasıydı. Türkiye’de yine bir ilki gerçekleştirerek bu sorunu da çözdük ve uygulamanın Türkiye’nin her yerinde yapılanmasını sağladık. 15 Temmuz’da ülkemize sahip çıktık, sessiz kalmayarak Türk bayrağı ve Atatürk posterleri bastırdık, halkımza dağıttıki binamızı süsledik. Türkiye’de meslek odaları içinde yine bir ilk olan şoför andını gerçekleştirdik. Önceki yıllarda belediye ruhsatından 110 TL, Güzergah İzin Belgesinden 110 Tl olmak üzere 220 TL ücret alınıyordu. Yoğun görüşmelerimiz neticesinde bu 10 TL’ye düşürüldü. Türkiye genelinde bu belgelerden Ankara’da, Bursa’da, Denizli’ de, Eskişehir’de, Gaziantep’te, Trabzon’da 300,00.-TL ile 1.000,00.-TL arasında ücret alınmaktadır. Kısaca bu belge yalnız İzmir’de 10,00.-TL’ dir. Bu 10,00.-TL de Değerli Kağıt Ücretidir. Yani bu belge yalnız İzmir’de değil Türkiye genelinde tüm illerde yalnızca servis araçlarında değil yolcu taşımacılığı yapan tahditli, tahsisli tüm araçlarda istenilen bir belgedir. Personel servis araçlarındaki güzergah izin belgesi zorunluluğu kaldırdık. Personel taşıyan araçlar sadece Çalışma Ruhsatı alarak çalışabiliyor. Personel servis araçlarının almaları zorunlu olan belediye ruhsatlarının geçerlilik süresini 2018 yılından itibaren başlamak üzere 2 yıla çıkarttık

ŞOFÖR TANITIM KARTLARI

Şoför Tanıtım Kartları ile ilgili defalarca eğitim düzenledik. İlçelere farklı renk uygulaması getirttik. Getirilen bu uygulama ile ilçe araçlarının (ilçe belediyelerinin daha sonra dağıttığı ilçe S plakalı araçların) bağlı bulunduğu ilçenin dışında çalışmasına müsaade edilmedi. Fakat bu konuda S plaka ticareti yapan bazı menfaat grupları ile ters düştük. Hiçbir şekilde bu konuda ödün vermedik, vermeyeceğiz. Finans açısından esnafımızın düşük faizli kredi almasını sağladık. Bunun için Kredi Kefalet Kooperatifi kurduk. Oda bünyesinde esnafımızın her türlü sigorta işlemleri için 25 sigorta acentesinden en uygun poliçe keseceğimiz sigorta şirketi ile esnafımıza yardımcı oluyoruz. Okul servis araçlarında yalnız ilimizde değil Türkiye genelinde Güzergah İzin Belgesi çıkartmak için 20’ yi aşkın evrak kalabalığının kaldırılıp, tek bir belge haline getirilmesi yönünde müracaatlar yaptık.

KORSAN İLE MÜCADELE 

Korsan taşımacılık yalnız ilimizin değil Türkiye’ nin en büyük sorunudur. Bu konuda maalesef 2014 yılındaki Anayasa mahkemesi kararı gereği araç üzerinde araç sahibinin olmaması durumunda araçlar trafikten men edilmiyor. Sene 2017 bugüne kadar yasal düzenlemenin yapılması yönünde defalarca hem odamız hem Türkiye’deki tüm odalar ve TŞOF, TESK ve TOBB’ un müracaatları vardır. İnanıyorum ki çalışmaları yapılan ve tamamlanmak üzere olan yasal düzenlemenin müjdesini sizlerle en kısa zamanda paylaşacağım. Bildiğiniz gibi korsan taşımacılıkta Emniyet ve Jandarma’ nın dışında hiçbir birimin yaptırımı yoktur. Bilhassa yeni Mahalli İdareler Kanununa göre Belediye Zabıta Trafik ekiplerinin de Kabahatler Kanunu dışında cezai işlem yapabilmesi için yasal düzenlemenin gerekliliğini anlattık. İkiz plakada ise yasal düzenleme ile hem ciddi bir para cezası hem de hapis cezası getirildi. Önümüzdeki günlerde ilimizde belediyenin akıllı trafik sisteminin devreye girmesi ile kısa sürede daha ciddi sonuçlar alınacaktır. Ayrıca bu korsan konusunda odamızın TBMM, Cumhurbaşkanlığı, Başbakanlık, TŞOF ve ilgili tüm bakanlıklara yazılı müracaatlarının dışında, ikili görüşmelerde de sorunlarımız defalarca dile getirilmiştir. İlimizdeki servis taşımacılığında emek hırsızlarına geçit vermemek için, korsanla yapılan mücadeleyi sizlerden gelen ihbarlarla kısa sürede sonuca ulaştıracağımızı yani korsanla mücadeleyi hep birlikte başaracağımıza inanıyorum. Bu konuda gelen ihbarları anında değerlendiren emniyet birimlerine, Trafik Denetleme Şube Müdürüne, Bölge Trafik Müdürüne, Jandarma Trafik Birimlerine ve tüm memur arkadaşlarıma teşekkür ederim. S plakanın şu anda maalesef bazı menfaat gruplarınca manipüle edildiğini, S plakanın değerinin şu anda gerçek değerin çok altında olduğunu, önümüzdeki süreçte de S plakanın gerçek değerine ulaşacağına inanıyorum. Bunu da sizlere genel kurulda açıklayacağım” diye konuştu.

Doğukan Fikri FİDAN

 

 

Anahtar Kelime:

Yorum Kapalıdır.

VELİLER, ÖĞRENCİLER, KAMU ÇALIŞANLARI VE EMEKÇİLER...

ALINTERİ, EMEK; OLMAYANLARI İHBAR ETMEK GEREK!..

Faydalı Linkler